Přidej se k nám
Hledáš vhodný sport?

Olympijský sport pro kluky i holky
Chcete pro své dítě aktivní pohyb?
Pokud hledáte kolektivní sport nejen pro chlapce, ale i pro dívku, možná, že jste ho právě našli. Pozemní hokej je venkovní i halový sport s dlouholetou tradicí, moderní, dynamický a třetí nejpopulárnější ve světě.
Jak začít s pozemním hokejem?
Je to jednoduché. V následujících základních bodech se to dozvíte....

Rubriky
  • U10, Nadstavbová fáze, Hagibor 27.1.2019
    Stejně jako v případě základní části, i nadstavbu uveřejním jako jednu dlouhou fotogalerii, kterou budu postupně aktualizovat.
  • U12, Přebor Prahy 2018/2019, Zelený pruh 13.1.2019
    Stejně jako u přípravek, použitelných obrázků je poměrně málo – důvody píšu dole pod galerií:       A teď ty důvody, proč je fotek málo… Světelné podmínky na Zeleném pruhu – světla je nejen málo a fotky tak jsou velmi zrnité, ale povrch v hale je různě barevný a při odrazu jsou hráči někde […]
  • U10 „B“, Přebor Prahy 2018/19 – základní část, Hagibor 13.1.2019
    Souhrnná fotoreportáž ze zápasů "B" týmu přípravky v přeboru Prahy 2018/2019
Zprávy klubu z Twitteru

Zdravé cviky každý den

Cviky na doma pro pozemní hokejisty! Možná, že někteří sportovní příznivci zaznamenali, že na mnoha trénincích se objevila fyzioterapeutka Petra Krtičková z Re-forma.cz, která si odborným pohledem prohlédla a otestovala mladší a starší žactvo. Chceme kromě kvalitních tréninků s hokejkou a míčkem rovněž do tréninkového procesu zařadit prvky, které budou podporovat zdravý vývoj jedince a hned na začátku odstraňovat případné svalové nebo  pohybové disbalance.

Naší snahou ale není jen předcházení zdravotních rizik při sportování a hraní pozemního hokeje, ale zároveň nalezení vhodné cesty, která nám pomůže vychovat nejen zdravé sportovce pro náš sport, ale i aby děti získaly správné pohybové návyky i pro další civilní život. Což je ostatně záměr sportování vůbec. 

Po zhodnocení zdravotního stavu vybrané škály dětí nám přednesla paní Krtičková závěry, a my jsme spolu s ní navrhli tři základní cvičení, která mají nejzávažnější vady odstranit, nebo zmírnit, a podpořit zdravý vývoj tělesné konstituce při sportovní zátěži. 

Nedostatky se nejčastěji projevují jsou zejména:

  1. Nestabilita trupu,
  2. nestabilita kloubů dolních končetin, 
  3. zátěžové držení chodidel.

Nedostatky nesmíme chápat jako nedostatečný trénink, případně jeho zaměření, protože dětský organismus je ve vývinu, a dva dny v týdnu, případně tři dny, jsou pro jeho pohybový rozvoj málo. Ve srovnání s mládím rodičů nebo starší generace trenérů, ubylo obecně spontánního pohybu a děti zůstávají více za stolem v pokoji nebo na gauči před televizí. To není výtka, je to obecný fakt. Proto je v mnoha případech nestabilita trupu vyvolána ochablým břišním svalstvem a hlubokým zádovým systémem, včetně pletence ramenního.

Nestabilita kloubů dolních končetin a zátěžové držení chodidel je navíc způsobeno prostředím ve kterém děti vyrůstají, respektive ne každý dbá na to, aby děti nosily drahou ortopedickou obuv, kterou do půl roku zničí, a co si budeme namlouvat, dětem samotným je jedno v čem mají nohy. Boty jsou volné, tkaničky neutažené, se špatnou vložkou. Kromě toho zaznamenal pozemní hokej v devadesátých letech přechod z přírodních „nestabilních“ povrchů (tráva, i škvára) na pevné hřiště s umělou travou, která jsou zcela rovná, a kotníky jsou namáhány zcela jinak, než na měkké, nerovné přírodní trávě. 

S paní Krtičkovou jsme proto zvolili sérii tří cviků, které budeme opakovat nejen na našich trénincích, ale je důležité, aby si i rodiče našli deset minut denně času a s dětmi si zacvičili tyto nápravné a kompenzační cviky, které pak v budoucnu mohou odstranit případné zdravotní, tělesné komplikace. 

Děti začátkem ledna 2019, tyto cviky navíc obdrží v tištěné podobě a rodiče budou mnohem více instruováni o tom, jak a proč mají kontrolovat naše sportovce při cvičení. Důsledné dodržování provádění cviků pomůže nejen nám trenérům, při tréninkových jednotkách (lidské těle bude lépe připraveno k provádění herních a technických cvičení), ale také samotným dětem při každodenních činnostech (chůze do schodů, dobíhání autobusu, zdravý spánek, odstranění bolestí zad, hlavy a svalů).

1. Rovnováha

Bosý, střídavě na levé a pravé noze udržet rovnovážný postoj postupně prodlužovat čas a přidávat cvičební prvky

  1. Výpon na špičce
  2. Unožování a zanožování
  3. Připažení, upažení, vzpažení
  4. Do podřepu

Co hlídat?

  • Stabilní bedra – ne propadlé břicho!
  • Stojná noha v ose (prsty, koleno a kyčel jsou nad sebou v jedné ose)
  • Vnímat rozložení plosky – rovnoměrné rozložení mezi prsty/patou/vnitřní a vnější hranou chodidla

2. Vzpor

Výdrž ve vzporu s postupnými cviky nadzvedávání levé a pravé nohy, levé a pravé ruky, a současně levé nohy a pravé ruky a naopak. Rotace trupu se zapažením na jednu i druhou stranu

Co hlídat?

  • Stabilní bedra – ne propadlé břicho! Záda jsou co nejvíce v rovině, páteř v prodloužení.
  • Hlava v ose.
  • Opěrná noha míří patou ke stropu. Opřená ruka/ruce jsou v jemné klenbě (ne placaté) – může schovat pod klenbu malou kuličku. Ramena jdou do široka, lopatky na trupu, nikoli u krku!

3. Leh s pokrčenými koleny

Výdrž v lehu na zádech s pokrčenýma nohama. Držet stehna a kolena na šíři pánve.

  1. Postupné pokládání kolen na levou i pravou stranu, cvik několikrát opakovat
  2. Kolena propnout a pokrčit – stehna zůstávají kolmá k podlaze

Co hlídat?

  • Stabilní bedra – ne vypouklé břicho, ale netlačit křečovitě bedra do podložky! Hlídat hodně při rotaci – tendence k „rozpojení trupu“
  • Pozor na vylezlý přímý břišní sval nad povrch břicha a propad v oblasti šikmých břišních svalů
  • Dýchat do bránice i do hrudníku střídavě.

Tipy pro rodiče:

  • Dbejte na kvalitu provedení!
  • Kvalita musí převažovat kvantitu!
  • Alespoň v začátcích vždy pod dohledem rodičů. Můžete cvičit i s dětmi společně, bude to větší zábava :o)
  • Cvičit denně! Jen pravidelnost nese výsledky. Zabere to cca 10 minut.

Mnohokrát děkujeme za spolupráci

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

GDPR

Prosíme o vyplnění formuláře zpracování osobních údajů (stáhnout) všech členů oddílu pozemního hokeje Sokola Kbely od minibenjamínků až po muže a  trenéry nejpozději do konce ledna 2019.

Vyplněný dotazník předejte svým trenérům, kteří ho dají Jiřímu Kačmaříkovi (u kterého si případně můžete vyzvednout tištěnou verzi.), nebo ho předejte panu kačmaříkovi osobně, případně je zde možnost zaslat vyplněný,  podepsaný, naskenovaný formulář na phsokolkbely@seznam.cz

DŮLEŽITÉ INFORMACE

Příspěvky pro rok 2019
Pro rok 2019 jsou nastaveny nové částky členských příspěvků.
Benjamínci U6, 8 – platí 2.000,- za rok
Přípravka U10      – platí 2.500,- za rok
Mladší žactvo U12- platí 3.000,- za rok
Starší žactvo         – platí 3.500,- za rok
Od 18 let výše       – platí 4.000,- za rok
Členské příspěvky se mohou platit jednorázově do konce ledna 2019, nebo na dvakrát, a to za první pololetí 2019 je nutno zaplatit polovinu celkové částky do konce ledna, a na druhé pololetí 2019 zbytek částky do konce června. K příspěvkům je nutno připočítat 150,- Kč za člena na doplatek lékařských prohlídek. V případě více sourozenců se platí plná cena za nejstaršího a poté -500,- u každé další kategorie.

Platit lze převodem na účet:
107-9270320267/0100
do zprávy pro příjemce uveďte jména a příjmení člena.

Rozpis venkovních tréninků

Od 1. dubna 2019
Pondělí:

Mladší a starší žáci – 17:15 – 19:00

Úterý:
Benjamínci a přípravka – 17:00 – 18:30

Středa:
Mladší a starší žáci – 17:15 – 19:00

Čtvrtek:
Benjamínci a přípravka – 17:00 – 18:30

Pátek SpS:
Mladší a starší žáci – 17:15 – 19:00