Distanční tréninky – aktualizované informace

Situace s vládními opatřeními není pro nás, pro sportovce dobrá, protože je naší přirozeností chtít je být v pohybu, a zároveň už vůbec není dobrá pro děti všech kategorií, pro které je pohyb přirozenou součástí zdravého vývoje, a jakékoliv „zanedbání“ nebo omezení může způsobit škody, které se pak obtížně napravují. Proto jsme se jako klub rozhodli, že nebudeme čekat, až se restrikce rozvolní, nechceme ztratit kontakt s našimi hráči a hráčkami, a že maximálně podpoříme pohybový vývoj v intencích vládních opatřeních a aktualizujeme náš distanční tréninkový harmonogram o organizovanou distanční pohybovou aktivitu.

 Dopředu upozorňujeme, že situace tohoto rozsahu nikdy před tím nebyla a máme minimální zkušenosti, jak v tomto omezeném režimu trénovat, ale po první vlně coronaviru na jaře 2020 a po důkladné konzultaci s trenéry ostatních sportů a odborníků, jsme vypracovali metodiku, kterou nasadíme napříč všemi kategoriemi v našem klubu. Pouze čas ukáže, zda jsme nastavili principy správně, a pokud ne, získáme zkušenost a budeme moci plány tréninků upravit tak, aby fungovaly mnohem lépe.

Základní informace

Trenéři a asistenti budou s týmem komunikovat v pravidlech uvedených níže. Hráči a hráčky dostanou tréninkový list, který si buď vytisknou, nebo ho budou každý den editovat v počítači. Tréninkový list si vlepí do tréninkových deníků, budou v něm zaznamenávat splněné úkoly a zároveň tréninkový list bude sloužit jako rozvrh ON-LINE a OF-LINE tréninků (viz příloha).

Klub k této verzi tréninkového procesu přistupuje jako k jakékoliv jiné tréninkové aktivitě, tudíž to bereme jako standardní trénink, ale ne na hřišti, nýbrž v prostředí bytu (domu). Je nám jasné, že by pro děti bylo lepší na čerstvém vzduchu v prostoru, ale rozhodli jsme se respektovat vládní omezení systému PES a chceme udělat pro pohyb dětí alespoň v tomto směru maximum. Tedy evidujeme docházku.

Tréninkový plán je zaměřen na udržení dětí v pohybu, poznání svého těla, nastartování pravidelného cvičení a zvyšování fyzické kondice a je rozlišen podle kategorií. Trenér bude muset v mnoha případech improvizovat, rozhodně ale je potřeba děti motivovat, ukázat jim cíl, a připravit si vhodnou pozici pro návrat na klasické venkovní společné tréninky. Bude to pro všechny strany nesmírně těžké. Proto jako první podmínkou úspěšnosti, je dodržování pravidel distančního tréninku.

Pravidla distančního tréninku

  1. Hráč musí chtít se hýbat,
  2. rodič musí chtít, aby se dítě pravidelně hýbalo,
  3. podmínka č. 1 a 2. je důležitá pro jednoduší práci trenéra při komunikaci s dětmi a vyšší efektivitě pohybové aktivity na dětský organismus,
  4. nikdy nevzdat cviky, že nejdou udělat, vždy se SNAŽIT zadaný cvik udělat, alespoň se pokusit,
  5. podpořit děti i tím, že si sami s nimi rodiče zacvičí,
  6. připravit se na cvičení jako by bylo prezenční, tedy převléknout se do sportovního, mít u sebe láhev s vodou, a pomůcky, které jsou potřeba,
  7. v neposlední řadě je potřeba si upravit místnost, kde bude hráč cvičit, aby nebyly kolem něj zbytečné překážky, jako židle, autíčko, kniha, Lego kostička a podobně.

Jak na to?

Děti dostanou od trenéra instrukce, tabulku s harmonogramem (lze si ji stáhnout výše) a do ní si budou zapisovat splněné úkoly OF-LINE cviků AudiQuattro a zároveň budou podle rozvrhu vědět, kdy mají ON-LINE hodinu. ON-LINE hodiny budou trojí:

  1. kondiční příprava – hráči a hráčky podle trenéra cvičí v reálném čase, plní pokyny a instrukce, každá kategorie má svůj pravidelný rozvrh, který je publikován v předchozím článku,
  2. Seance – mentální trénink s rozborem videa, taktiky, techniky a pravidel,
  3. Chat – dobrovolné setkání družstva a povídání si o sportu, o škole, organizační aktuální záležitosti, kontrola splněných OF-LINE cviků AudiQuattro a podobně – sociální rovina.

OF-LINE cvičení – AudiQuattro

Je to systém cviků, které trenér dá dětem za úkol pro individuální cvičení během dne, týdne, měsíce (pro únor jsou již v excelovém sešitu vypsány), má ho popsán v tabulce a každý den by ho měl splnit. (Každý týden, se náročnost cviku zvyšuje o A+x).Nemusí se cviky odcvičit všechny hned najednou, stačí si cvičení rozložit během dne, ale principem je splnit si všechna cvičení. To je hlavní smysl našich cviků, že dlouhodobě a pravidelně děti cvičí. Účelem je získat u dětí pocit, že se skutečně v dané „disciplíně“ zlepšují (například na začátku měsíce udělá hráč s bídou 5 kliků a na konci jich už předpisově zvládne 20 – proto ten prvek dlouhodobé, pravidelné a postupně zvyšující se dávky-náročnosti). Pak máme jistotu, že tělo na zatížení optimálně reaguje a formuje se. Nazval jsem to cviky AudiQuattro z důvodu jednotného názvu – takový interní terminus technikus. Jsou to 4 oblasti zaměřené na různé tělesné partie a způsoby cvičení:

  1. Nohy
  2. Ruce
  3. Hluboký hybný systém – posílení zad a břicha
  4. Aerobní cvičení

AudiQuattro zatím neobsahuje trénink techniky s holí a míčkem, pouze jen v případě modifikovaných cviků, kdy lze použít hůl nebo míček pro efekt cviku.

Průvodní ukázkové video cviků AudiQuattro pro měsíc únor

Pro aktuální cviky, aby děti měly jasnou představu, jak cvik vypadá a jak se provádí je možné shlédnout cviky na videu https://youtu.be/jYhsOvgvVr0 podle kterého se snadněji cviky správně provedou.

Pokud by kdokoliv měl zájem a chuť si přeci jenom zacvičit navíc s hokejkou a míčkem, může se podívat na náš kanál youtube, konkrétně na https://youtu.be/LkE71E8CFWg nebo https://youtu.be/yDZtlMs79BM, nebo https://youtu.be/IN_UgFJvHjk. Případně navštivte náš oddílový youtube kanál: https://www.youtube.com/channel/UCU-gJO5TPLHe0OvGjQRll9Q.

Více instrukcí a detailů důležitých pro cvičení a tréninky jednotlivých kategorií získají děti u svých trenérů, není důležité je sem všechny psát, každá věková kategorie to bude mít trochu odlišné.

Veškeré dotazy nebo návrhy a připomínky k distančnímu tréninku TJ Sokol Kbely směřujte na adresu šéftrenéra dusan.hrazdira@phkbely.cz (776185390).

TUŽME SE!

Leave a Reply

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..